דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות והפעלות תיפוף גוף לקייטנות קייץ לילדים ונוער, 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2379 פעמים ]

 

סדנאות והפעלות תיפוף גוף לקייטנות קייץ לילדים ונוער, ובקייטנות אומנות

 

אין כמו קייטנה בקיץ לילדים, להוריםהמחפשים הפעלה בראש אחר, ולנוער המדריך ילדים: הפעלה שמצד אחד מאתגרת ויחד עם זה מביאה איכויות של הנאה, כיף ויצירתיות אל המרחב בו נמצאים הילדים המשתתפים בקייטנה הפעלהמסיבה .

מה זה אומר בראש אחר?

א.      ללמוד משהו חדש על הגוף והמהות שלנו - הגוף שלנו יכול לתפקד כמו סט, או מערכת תופים מאוד משוכללת, בעלת גבהים שונים ואיכויות צליל שונות.

ב.      להצית את האש הפנימית שלנו הנמצאת במצבים בהם אנחנו יוצרים משהו חדש בקבוצה. מתוך מה שלמדנו על הגוף, ומתוך הכלי החדש שיצרנו, אנחנו יוצרים במשותף קטע חדש, בהמשך הקייטנה( או בסיומה ניתן יהי להופיע  עם הקטע הזה, בתנאי שעבדנו עליו, וחזרנו עליו מספר פעמים. (אחרת הוא יישכח לבלי שוב....)

ג.בסדנה והפעלה לילדים בקייטנת קייץ - עוברים חוויה חדשה של הפקת קצב באמצעות אביזרים כמו מקלות מיכלים ועוד אביזרים ממוחזרים כגון בקבוקי מיים גדולים, וכן הלאה. הקבוצה לומדת תבניות קצב יסודיות באמצעותן ניצור תזמורת כלים מקישים.

ד. לומדים תבניות קצב חדשות - ולומדים כיצד להפעיל תבניות משוכללות אלו - באמצעות הכלי החדש שלמדנו - באמצעות תפיפות על חלקים שונים של הגוף.

ה. לומדים להיות קשובים זה לזה, מבחינה מוזיקאלית: משחקי קצב המשלבים גם כיף, גם חוויה יצירתית וגם ערך חינוכי מוסף - המלמד להקשיב ולהפנים תבניות מוזיקאליות, לומדים לכבד זה את נוכחותו של זה, באמצעות ההקשבה ושתוף הפעולה. אנו נתקלים במסגרות היומיומיות בחוסר כבוד זה לזה, כאן יש הזדמנות לפתוח את המקום של הקשבה אחרת - הקשבה מוזיקאלית.

ו.למידה אתגרית - בתנועה ,קצב, והפרדת תנועתית בין אברים בגוף: לומדים את תבניות הקצב תוך הפרדת רגליים וידיים,ההפרדה מאתגרת את היכולת התפישתית - תנועתית שלנו, וכן את היכולת הקואורדינאטיבית - תאום איברים בגוף. הקבוצה פועלת בגוף אחד - קואורדינציה"קבוצתית" .

ז.עוברים חווית גיבוש קבוצתי - מתוך עשייה יצירתי. אתגר יצירתי - מלהיב אותנו לעשייה, ליצור משהו חדש, בדרך כלל היצירה מתחלקת לכמה שלבים: שלב כתיבת רעיון או משפטים קיצביים, שלב חיבור תנועה, ושלב השילוב בין התנועה בגוף - למשפטים הנאמרים בקול

לסיכום 

חווית קצב סוחפת בתוך סדנה והפעלת תיפוף גוף בקייטנה לילדים - המשלבת גם למידה אקטיבית של תבניות קצב, גם למידה תנועתית, אתגר מנטאלי, אתגר לתפישה, לקואורדינציה, וגם אתגר קבוצתי - לשתף את כולם, ןלהצליח במטלות המורכבות. הלמידה הזו נעשית מתוך אווירה משחקית מתוך כיף, הנאה, שיתוף פעולה קבוצתי, חוויה יצירתית מהנה ומחדשת, וגיבוש קבוצתי של משתתפי הסדנה.

 

 

 

אוריה דהישראלי – אמנית יוצרת רב תחומית, מוזיקאית, רקדנית ומתופפת, העוסקת בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לצמיחה והתפתחות אישית בקצב, המעלה נושאים של דימוי עצמי, והתמודדות במצבי חיים, תוך כדי עבודה עם  קצב –בתיפוף גוף וקול,לילדים נוער ומבוגרים. אבני הדרך אשר הניחה ביסודות  - כוללות  נגינה, שירה, ריקוד,תיפוף אפריקאי, תיפוף גוף, וקצב על כל מרכיביו, והשפעותיו האתניות – תרבותיות, ממדינות העולם השונות.


התקשרו עוד היום לפרטים נוספים ותאום סדנה - במייל או בטלפון - פרטי התקשרות נוספים באתר


 email: oryadi@gmail.com


http://bedabeat.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב